Gonny van der Maten heeft veel ervaring met het spelen van continuo-partijen in grote en kleine ensembles. Zij speelt altijd vanuit de becijferde bas, zodat zij haar partij kan aanpassen aan het ensemble, de ruimte en de balans bij de uitvoering. Daarbij gaat zij zeer genuanceerd te werk, zodat het orgel een bindende factor is in het ensemblespel.
Zij heeft alle grote, beroemde werken op haar repertoire, zoals Bach’s Mattheüs en Johannes Passion en de Hohe Messe, de Messiah van Händel, het Requiem van Mozart etc.
Ook in kleine, gelegenheidsensembles speelt zij graag de continuo-partij. Deze ensembles hebben verschillende bezettingen, zoals fluit, cello en orgel, of viool, hobo, cello en orgel of twee violen, altviool, cello, hobo, bariton en orgel, en allerlei andere combinaties. Zij beschikt inmiddels over een groot netwerk van collega-musici, waarmee zij (in opdracht) gelegenheidsensembles kan vormen.
Ook de solopartijen in bv. Orgelconcerten van Händel of Bach-cantates zijn aan haar goed besteed.